Uzun zamandır beklenen Factions güncellemesinde olan biteni ve tüm yenilikleri anlatacağımız 'geliştirici blogu' serimize başlıyoruz! İlk bölümde Meslek sisteminin baştan yaratılmasını ve beraberinde getirdiklerini anlatacağız. Fakat bariz sebeplerden ötürü yazımıza bir özürle başlamak istiyorum. Yaz güncellemesi olarak planlanan Factions sıfırlaması, üretim sürecinde yepyeni bir sunucu açmaya doğru evrildi ve 3 ay gibi bir sürede altından kalkılamayacak bir iş haline geldi. Factions sunucusunda var olan yapısal ve teknik sorunları irdeledikçe daha da fazla sorun ortaya çıktı ve tüm bunların çözümü üzerine kafa patlatırken bir yandan da yenilikler üzerine uğraşılması gerekiyordu. Tüm bu süreçte yaşanan kişisel sorunlar, kişisel rahatsızlıklar, zaman yetersizliği gibi sebepler dolayısıyla durumla ilgili bilgilendirme yapılamadı ve Factions'ı bekleyen yüzlerce oyuncumuzu karanlıkta bıraktık. Bu sebepten dolayı bizzat özür diliyorum. Yapılanlar ve yapılacaklarla ilgili yeni geliştirici blogu serimizde sık sık duyurular yapacağız ve yeni Factions hakkında daha fazla bilgiye sahip olmanızı sağlayacağız. Güncellemenin adı 'Factions Sıfırlaması' yerine 'Factions 3.0' olarak değiştirildi. Çünkü bu proje artık basit bir sıfırlama değil, Factions sunucumuz kurulduğundan beri yapılan 3. dev güncelleme, bir baştan yaratma. Eğer hala yeni Factions'ı merak ediyorsanız (her hafta durumu soran dostlar biliyorum hala varsınız) bu yazımızı ve gelecekte yayınlayacağımız tüm geliştirici bloglarını okumaya devam edebilirsiniz! Anlayışınız için sonsuz teşekkürler! Başlayalım! Yenilenen Meslek Sistemi ve Görevler: Bildiğiniz üzere mevcut meslek sistemi Factions'ta yıllardır var olan Jobs eklentisinin basit bir düzenlemesinden ibaret. Factions 3.0 ile birlikte mesleklere tamamen yeni bir bakış açısı getirildi. Meslekler artık ekonominin merkezi ve para kazanmanın en büyük yolu haline getirildi. Gereksiz meslekler kaldırıldı ve tüm meslekler önemli hale getirildi. İşte yeni meslekler ve özellikleri: Madenci: Maden ve VIP Madenlerde kazı yaparak para ve puan kazanılır.*[1] [2] [3] Özel görevlerle madende uçma hakkı, kazılan eşyaları otomatik toplama, otomatik satma hakları kazanılabilir. Ayrıca 'Madencinin Savaş Kiti', 'Madencinin Alet Kiti' gibi özel kitler de görevlerle aktifleştirilebilir. *[4] İnşaatçı: Diğer mesleklerle alakalı olmayan tüm bloklar yerleştirerek para kazanılır. Özel görevlerle Kedi Gözü Özelliği (Sınırsız Gece Görüşü), Enerji İçeceği Özelliği (Sınırsız Acele) kazanılabilir. *[5] Çiftçi: Tarım ürünleri yerleştirerek ve kırarak, inek sütü sağmak, koyun kırkarak, hayvanları çiftleştirerek ve evcilleştirerek para kazanılır. Özel görevlerle edit bir eşya olan Ganimet Kılıcı (Keskinlik 5, Ganimet 5) ve Satış Asası (Sandıklara sağ tıklayarak içindeki eşyaları sunucuya satan özel eşya) kazanılabilir. Avcı: Yaratık ve hayvan öldürerek para ve puan kazanılır. Özel görevle Pembepençe Boss Yumurtası kazanılabilir. *[6] Boss Avcısı: Boss öldürerek para kazanılır. Özel görevle Boss Avcısı Kiti kazanılabilir. Kelle Avcısı: Oyuncu öldürerek para kazanılır. Oyuncu öldürerek meslek seviyesine bağlı olan belirli bir şansla oyuncunun kafası düşürülebilir. Özel görevlerle 1 aylık VIP Gücü Özelliği ve 1 aylık VIP Direnci Özelliği kazanılabilir. Zanaatkar: Eşya üreterek para kazanılır. Özel görevlerle El İşlemesi Savaş Kiti ve Sınırsız Tamir Hakkı (/repair hand) kazanılabilir. Demirci: Silah, Alet ve Zırh üreterek ve tamir ederek para kazanılır. Özel görevlerle Tamir Asası, Demircinin Rüya Kazması ve Satış Sandığı kazanılabilir. *[7] Simyager: İksir yaparak para kazanılır. Özel görevlerle 1 aylık VIP Zıplaması Özelliği, 1 aylık VIP Gücü Özelliği, 1 aylık VIP Direnci Özelliği ve 1 aylık VIP Ateş Direnci Özelliği kazanılabilir. Büyücü: Eşya büyüleyerek para kazanılır. Özel görevlerle Büyücünün Düello Kiti ve Büyücünün Alet Çantası kazanılabilir. Günlük Görevler: Tüm mesleklerin kendine ait özel görevleri olduğu gibi günlük görevleri de mevcut. Bu günlük görevlerle ekstra para ve XP kazanabilirsiniz. Ayrıca bazı meslekler sadece günlük görev ile alabileceğiniz bazı eşyalar da veriyorlar. Örneğin duvarların içinden geçilmesini sağlayan at ve domuz yumurtaları artık markette satılmıyor ve sadece Avcı mesleğinin günlük göreviyle alınabiliyor. Genel Özellikler: Aynı anda maksimum 3 adet meslekte olabilirsiniz. Fakat diğer mesleklere girip görevlerini yaptıktan sonra dilediğiniz zaman çıkıp başka mesleklere girebilirsiniz. Dolayısıyla kendinize en karlı olduğunu düşündüğünüz 3 tane ana meslek belirlemelisiniz. Top 10 İşçiler: Her mesleğin kendine ait bir top 10 listesi var ve en yüksek seviyeli oyuncular bu listede görünüyor. Açıklamalar: [1]: Mesleklerden kazanılan para miktarları, meslek dengeleri ve ekonomi ile alakalı tüm güncellemeler gelecekteki bir geliştirici blogunda yayınlanacak. [2]: Artık madenlerde para kazanabilmek için Madenci mesleğinde olmak zorundasınız. Maden sistemi tamamen değiştirildi ve hiç bir Factions sunucusunda olmayan yepyeni bir yöntem geliştirildi. Detaylar gelecekteki bir geliştirici blogunda! [3]: Puan sistemi tamamen değiştirildi ve artık oy verme, kasa açma ve günlük giriş dışında yeni puan kazanma yöntemleri de var! Meslekler bunlardan birisi. Puanlarla ilgili geliştirici blogu yakında! [4]: Varsayılan kitler ve VIP kitleri dışında yepyeni kitler eklendi. Tüm özel kitler gelecekteki bir geliştirici blogunda! [5]: VIP özellikleri (/vipdig, /vipgucu, vs.), otomatik toplama, satma ve bazı yeni özellikler (perk'ler) ayrı bir sisteme taşındı ve görevler gibi çeşitli yollarla elde edilebiliyor. Tüm yeni özellikler (perk'ler) gelecekteki bir geliştirici blogunda! [6]: Standart oyuncu bossu ve VIP bossları dışında yeni özel bosslar eklendi. Ayrıca bosslar artık yumurtadan çıkarılabiliyor ve onlarla istediğiniz yerde savaşabiliyorsunuz. Boss'ların yeniden yaratımıyla alakalı geliştirici blogu için tıklayın! [7]: Yepyeni özel eşyalarla ve var olan özel eşyaların yeniden tasarlanması ilgili detaylar gelecekteki bir geliştirici blogunda! Alakalı geliştirici blogları yayınlandığında linkler konuya eklenecektir. Son Sözler: Factions 3.0 projesinde sadece yapılanlarla ilgili 15 tane daha konuya yetecek kadar malzeme mevcut. Fakat elimizden gelen en iyi Factions deneyimini size yaşatmak için daha yapacak çok şey var. Mümkün olduğunca kısa bir süre içerisinde yayınlanma tarihi vermek için çabalıyoruz. Daha iyi bir fikrimiz olmazsa bir sonraki geliştirici blogunda Bosslar'dan bahsedeceğiz. (Söz bir daha bu kadar bekletmeyeceğiz ) Görüşmek üzere!
Yenilenecek. Ayrıca yapısal olarak da değişiklikler mevcut. Haritayla ilgili de bir geliştirici blogu yayınlanacak ileride.
Umarım bu Factions güncellemesi ile birlikte sunucu tekrar eski haline döner. Bu emeklerin karşılığında sunucunun oyuncu kaybetmesi adaletsizlik olur. Çok güzel bir güncelleme olmuş elinize, emeklerinize sağlık!
Umarım güzel bir proje olur. Ayrıca bu puan ve kasa sistemi kalkarsa çok güzel olur. Çünkü kasadan çıkacak diye kimse edit item alıp satmaz ve ekonomi eski haline geri döner.
@UnioDex Bir Konuda Sana Fikrimi Sunmak İsterim Factions Açıldığında Sunuculardaki Kredi Ayrı Ayrı Olmalı Bence Çünkü Skydan Kasıp Factiye Geçirdiğinde Gine Oplaşıcak. Uzun Lafın Kısası Factions Açılınca Bize Bi Tercih Yapma Hakkı Tanıyın Kredilerinizi Skyda Mı Factide mi Kullanmak İstiorsunuz Die. Böyle Olursa Ayrı Ayrı Güzel Olur.
@UnioDex hile koruması güncellen(cek/di) mi? --- Mesajlar otomatik olarak birleştirildi, 19 Eki 2019 --- Ayrıca yeni factionsta yönetim ekonomiye müdehale etmeli.
Tam umudum kesilecekken gelen bu yazı, maziyi gözümde canlandırdı ve beni duygulandırdı. Bizi büyük şeyler bekliyor.
Yönetim ekibi hiç bir zaman piyasaya müdahale etmeyecektir eğer edersek başta alışveriş - serbest piyasa kelimeleri olmak üzere zevk kelimeside yok olacaktır.
Puan ve kasa sistemi kaldırılmayacak fakat büyük düzenlemeler yapılacak. Kasalardan çıkmayan ve puanla alınamayan özel eşyalar da olacak. Ekonomi sadece özel eşyalar üzerine kurulu olmayacak. Factions'ta krediyi direkt olarak paraya dönüştürme yolu olmadığı için (spawnerlar kaldırıldı) bu tür bir OP'laşma söz konusu olmayacaktır. Aksine sunucudaki kredi miktarı arttıkça oyun parasının değeri de artacaktır. Skyblock'ta çok spawner alarak çok para kazanılabilir ama Factions'ta para kazanma daha aktif yöntemlerle olacak maden kazma, meslekler vs. gibi. Tahminimce 60-70 arası olacaktır. Yıllardır kullandığımız sunucu sağlayıcısından genel olarak memnunuz DDoS koruması ve diğer hizmetleri gayet yeterli. 10-20 ping olması için Türkiye lokasyonlu sunucular kullanmalıyız fakat bunu birden değiştirmemiz mümkün değil ne yazık ki. Bir çoğu aynı DDoS korumasına sahip değil ve diğer hizmetleri çok yetersiz. Türkiye lokasyonlu kaliteli ve karşılanabilir bir sunucu sağlayıcısı bulursak tabii ki geçmek isteriz. Hile korumasında güncellemeler yapılacak. Bununla ilgili planlar tamamlandığında sizlere duyuru yapacağız. Ekonomiye direkt olarak müdahalemiz bulunmayacak ancak ekonomiye yön vermek için çalışmalar yapılacak. Şu anda en büyük kaygılar Skyblock'tan gelen krediler, puan ve kasa sistemlerinin ekonominin dengesini bozması. Tüm bunlara dair önlemler alıyoruz. Kazanılan parada ise direkt düzenlemeler yapacağız. Büyülü Alan Kazması, Rüya Kazması gibi kazmaların OP olmasının önüne geçildi bile. Özel kazmalar tabii ki hala normale göre daha çok kazandırsa da arada dev bir uçurum yok.
Kaç ay sonra nihayet bir blog paylaştınız bi şey sorucaktim ben factide sınırsız fly kartı kullandım ve bi tek o sıfırlanmayacak dediler doğrumudur bu ? yani /fly kullana bilicemmi ?
Beklentilerimi karşılamaz diye düşünüyordum fakat ilk duyurudan beni heyecanlandırdı. @UnioDex umarım çalışmalarına değer iyi günler, iyi forumlar. Factions is coming...
Şimdi @UnioDex 3 Yıllık factions oyuncusu olarak bir kaç tavsiyede bulunacağım bu yazı biraz uzun olabilir şimdiden uyarayım. • Öncelikle güzel bir ScoreBoard şart. (Eskisi gibi olursa daha daha iyi olur.) • Savaştan kaçma kurallarının güncellenmesi. • Savaştan kaçma/savaşı engelleme için kullanılan koyulan block'un claim gitme sebebi olması. • 17 CPS' ye kadar cps limiti. • Aylık turnuva. • Hit sisteminin düzgün olması. • Savaş sırasında lag yapabilicek plugin/skript'lerin kaldırılması. • Yeni VIP türleri ve yeni VIP özellikleri. • Düello sisteminin geliştirilmesi ve düello kitlerinin tekrardan dizayn edilmesi. • Yeni bölgeler. • Arena ve diğer bir kaç bölgenin değiştirilmesi. • TAB'ın sade ve güzel olması. • Arsa buglarının tamamen kapatılması. (arsa soymak için önlemler alınmalı.) • Uçuş kartı ve süreli fly kalkmalı. (UVIP ve UVIP+ alanlara haksızlık oluyor.) • TAB'ın alfabetik sıraya göre değilde eski karışık düzene dönmesi. • Build'ler için 1.12 blokları getirilebilir. • Factions'ta hileden ve reach tan anlayabilen bir kişinin sadece factions üzerinde yetkili olması. • Bazı sunucular gibi bir hile koruması getirilmesi şart. Sunucuya girerken %appdata%/.minecraft/versions ı tarayacak ve hile klasöründe hile ve hile ayarı olanları sunucuya sokmayacak. (CraftRise gibi bir sistem.) • Ağla,kudur,ez,çıldır gibi kelimelerin mute sebebi olması kalkmalı. • Sunucular arası kredi geçişi kalkmalı ki bir sürü factions cu factions kapandı diye sunucuyu bıraktı ve geri döndükleri bir şeyleri olmayacağı için skyblockta kredi kasanlar gelip çok üstün olacaklar. • Factions klanlarına özel discord sohbet odaları ve yazı kanalları. (Klanlara özel discord yetkiside olabilir.) • Eğer discord kullanılmayacaksa TS3 açılabilir. Şimdilik diyeceklerim bu kadardı. Okuduğunuz için teşekkür ederim unuttuklarım varsa aşağıya yorum olarak yazabilirsiniz. Saygılarla. -xDonsuzEmirTR_V2